Na fali popularności neuromarketingu powstało wiele książek
o tej tematyce. Ich poziom jest różny. Wśród wielu książek wyróżnia się publikacja
Leona Zurawickiego Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer.
Leon Zurawicki jest profesorem University od Massachusetts,
Boston, USA. Jego profesja w znacznym stopniu wpłynęła na poziom i zawartość
książki. Rzetelność naukowa sprawiła, że wszystkie informacje podane w książce
można sprawdzić i zweryfikować. Książka jest napisana językiem ścisłym i
jasnym, każdy przytoczony fakt jest poparty materiałami źródłowymi czy
odwołaniami do innych publikacji. Bibliografia książki należy do jednej z
najobszerniejszych w publikacjach dotyczących neuromarketingu.
Z wielu problemów z zakresu neuromarketingu autor wybrał i
zdefiniował podstawowy: proces decyzyjny i jego przebieg w mózgu konsumenta.
Autor książki zauważył, iż konsument ma zwykle do wyboru cały zestaw dóbr o
podobnych cechach czy właściwościach. Podstawowym problemem jest więc proces
wyboru jednego z dóbr. Problem ten przewija się przez treść książki i powraca
jako wiodący niezależnie od treści danego fragmentu czy rozdziału. Proces
wyboru jest przedstawiony w ujęciu wielowymiarowym i stanowi motyw wiodący zarówno
we fragmentach dotyczących pomiaru parametrów biometrycznych, segmentacji i
pozycjonowania klientów w oparciu o zasady neuromarketingu czy wdrażania
koncepcji czy narzędzi neuromarketingu i biometrii w praktyce biznesowej.
Jedna z niewielu rzetelnych książek o neuromarketingu. Warta
polecenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz