niedziela, 13 kwietnia 2014

Leon Zurawicki: Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer

Na fali popularności neuromarketingu powstało wiele książek o tej tematyce. Ich poziom jest różny. Wśród wielu książek wyróżnia się publikacja Leona Zurawickiego Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer.
Leon Zurawicki jest profesorem University od Massachusetts, Boston, USA. Jego profesja w znacznym stopniu wpłynęła na poziom i zawartość książki. Rzetelność naukowa sprawiła, że wszystkie informacje podane w książce można sprawdzić i zweryfikować. Książka jest napisana językiem ścisłym i jasnym, każdy przytoczony fakt jest poparty materiałami źródłowymi czy odwołaniami do innych publikacji. Bibliografia książki należy do jednej z najobszerniejszych w publikacjach dotyczących neuromarketingu.
Z wielu problemów z zakresu neuromarketingu autor wybrał i zdefiniował podstawowy: proces decyzyjny i jego przebieg w mózgu konsumenta. Autor książki zauważył, iż konsument ma zwykle do wyboru cały zestaw dóbr o podobnych cechach czy właściwościach. Podstawowym problemem jest więc proces wyboru jednego z dóbr. Problem ten przewija się przez treść książki i powraca jako wiodący niezależnie od treści danego fragmentu czy rozdziału. Proces wyboru jest przedstawiony w ujęciu wielowymiarowym i stanowi motyw wiodący zarówno we fragmentach dotyczących pomiaru parametrów biometrycznych, segmentacji i pozycjonowania klientów w oparciu o zasady neuromarketingu czy wdrażania koncepcji czy narzędzi neuromarketingu i biometrii w praktyce biznesowej.

Jedna z niewielu rzetelnych książek o neuromarketingu. Warta polecenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz