poniedziałek, 19 maja 2014

Nowe piwa Żywiec – test neuromarketingowy

Trwają wybory przez konsumentów najlepszych piw z nowo wprowadzonych przez Grupę Żywiec. Włączając się aktywnie przeprowadziliśmy test nowych piw z zastosowaniem metod neuromarketingu.

Test został przeprowadzony na grupie 6 mężczyzn w wieku 31-60 lat (wielkość grupy spełnia warunek reprezentatywności przy badaniach typu neuro). Test przeprowadzono na trzech nowych gatunkach piw: Bock, Marcowe i Białe.  W trakcie badań zmierzono dwa wskaźniki: reakcję nieświadomą (podświadomą) za pomocą mobilnego skanera EEG i reakcję świadomą za pomocą ankiety (kwestionariusz wykorzystujący 7-punktową skalę Likerta). Uśrednione wyniki pomiarów przedstawione są na rysunku.




Interpretacja wyników: najbardziej odpowiada Polakom piwo Bock, gdyż wywołuje zarówno silną reakcję nieświadomą, jak i świadomą. Piwo to znajduje się w strefie określanej jako euforia, będącej marzeniem producentów (wysokie zarówno opinie konsumentów, jak i ich reakcje). Piwo Marcowe wywołuje silne reakcje podświadome, ale jego oceny deklaratywne są niskie. Pozycję piwa można więc poprawić np. za pomocą działań marketingowych. Piwo Białe wypadło najgorzej, zarówno pod względem reakcji jak i opinii. Wydaje się, że istnieją nikłe szanse na poprawę tej pozycji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz